Френсіс Форд Коппола — один із найвидатніших представників свого покоління, руху Нового Голлівуду американських режисерів, як-от Мартін Скорсезе, Браян Де Пальма, Стівен Спілберг, Вільям Фрідкін і Джордж Лукас. Він належить до кінематографістів, які радикально змінили індустрію, створюючи епічні та масштабні стрічки, що приносили кіностудіям неймовірні прибутки. За свою кар'єру Коппола вписав власне ім'я в історію кіно багатьма шедевральними фільмами. Про п'ять із них розповідаємо далі.
"Люди дощу", 1969
Кадр з фільму “Люди дощу”, 1969
Реклама
"Люди дощу" — один із найбільш недооцінених фільмів Копполи. Ця стрічка була знята в 1969-му, за три роки до того, як режисер здобув популярність і визнання з "Хрещеним батьком". Сюжет розповідає про Наталі Равенну, що якось вирішує покинути чоловіка та вирушає в дорогу на своєму універсалі. Попри те що цей фільм, безперечно, знятий у стилі інді-драм кінця 1960-х, він виділяється своїм інтимним та емоційно гострим зображенням феміністських проблем.
"Хрещений батько", 1972
Кадр з фільму “Хрещений батько”, 1972
Будь-яка кримінальна епопея завжди житиме в тіні "Хрещеного батька". Це один із найвпливовіших і найвитонченіших творів кінематографа, ідеальний фільм про мафію, владу, корупцію та капіталізм, який протиставляє нас усіх один одному, навіть сім’ї. Все у фільмі стало культовим, від героїв і діалогів до музики та божественної операторської роботи Гордона Вілліса.
"Розмова", 1974
Кадр з фільму “Розмова”, 1974
Роблячи перерву в зніманнях фільму "Хрещений батько 2", Коппола створив ще один шедевр. У центрі сюжету — великий Джин Гекман в ролі експерта зі спостереження, який вважає, що став частиною урядової змови. "Розмова" переходить від трилера до депресивного дослідження персонажів, завдяки чому є еталоном напружених конспірологічних драм 1970-х.
"Апокаліпсис сьогодні", 1979
Кадр з фільму “Апокаліпсис сьогодні”, 1979
Один із найкращих, якщо не найкращий фільм про війну, "Апокаліпсис сьогодні" ледь не довів Френсіса Форда Копполу до краху. Режисер майже збанкрутував, щоб зняти цю стрічку й занурити себе та знімальну групу в серце джунглів. Однак те, що вийшло, стало основоположним твором американського кіно та історії. Сюжет розповідає про молодого солдата, якого відправляють на надсекретну місію, щоб убити жорстокого полковника Курца (культова роль Марлона Брандо), який пішов у найвіддаленіші в’єтнамські села.
"Такер: Людина і мрія", 1988
Кадр з фільму “Такер: Людина і його мрія”, 1988
Фільм про життя Престона Такера, підприємця, який збирається розробити власну машину та вступає в конфлікт із "Великою трійкою автовиробників", на перший погляд видається звичайним голлівудським байопіком. Однак динамічна та стилізована естетика стрічки містить глибший сенс про боротьбу самого Копполи в кіноіндустрії. "Такер: Людина і мрія" — звинувачення у схильності капіталізму захищати багатих і придушувати індивідуальну творчість.