Конфлікти через гроші можуть зруйнувати навіть найміцніші відносини. Любов між людьми не скасовує необхідність оплати комунальні послуги, покупку продуктів або речей. Більшість розлучень трапляється через проблеми з фінансами. Як планувати сімейний бюджет і розпоряджатися грошима в парі, щоб це не призвело до конфліктів, інформує Ukr.Media.
Для планування спільних витрат можна використовувати 4 варіанти:
- Загальний бюджет. Всі гроші загальні, витрати на особисті потреби узгоджуються.
- Рівноправний. Всі рахунки за оренду, комунальні платежі, продукти діляться порівну, грошима, що залишилися кожен розпоряджається сам.
- Солідарність. Кожен вносить в загальний рахунок, наприклад, 50% зарплати. Отже, хто більше заробляє — той вносить більше.
- Незалежний. Кожен розпоряджається своїми грошима, як хоче. Фінанси об'єднуються тільки на спільні цілі — наприклад, на покупку загальної квартири або оплату оренди.
Щоб уникнути суперечок про гроші, потрібно відповісти на такі питання:
Для сімейних пар з дітьми краще підходить сімейний бюджет №3 — Солідарність. Припустимо, чоловік заробляє 20 000 грн, а дружина — 10 000 грн. Виходить, що чоловік вносить 10 000 грн, жінка — 5 000. Спільний рахунок становить 15 000 грн.
Розподілити сімейний бюджет можна в "три конверти"
- На обов'язкові витрати протягом місяця
- Рахунок на віддалені фінансові цілі (квартира, авто, освіта)
- На бажання (загальний відпочинок, розваги, побутову техніку)
Решту кожен витрачає, куди вважає за потрібне, і не варто контролювати один одного.
Як уникнути конфліктів?
Конфлікти часто відбуваються через те, що люди не знають потреб і звичок один одного, або в них спочатку були різні уявлення про сімейні стосунки. Не бійтеся обговорювати фінансові питання. Підраховуйте витрати і доходи разом. Це допоможе зрозуміти, скільки фінансів необхідно залишити на особисті і загальні потреби.
Встановіть загальну фінансову мету і визначте її вартість, загальні цілі прекрасно впливають на відносини. Контролюйте накопичення фінансів для досягнення мети разом. Так ви зможете бачити результат і робити висновки.
Разом обговорюйте, скільки зможете витратити, наприклад, на відпочинку. Такий підхід допоможе уникнути конфліктів, встановивши ліміти заздалегідь, і не викидати гроші на вітер.
Не контролюйте витрати свого партнера або партнерки. Якщо намагатися контролювати все, до дрібниць, можна швидко зіпсувати відносини. У кожного є право на власні бажання і потреби.
Не забувайте, що робота по дому може віднімати не менше часу і сил, ніж звичайний робочий день, а коли є маленькі діти — значно більше. Тим більше, не правильно звалювати всі домашні справи на жінку, яка працює і заробляє нарівні з чоловіком.
Але найбільші конфлікти трапляються через те, що один із партнерів витрачає більше, ніж може заробити, і постійно залазить в борги, і підштовхує іншого брати кредити.
Щасливий не той, у кого багато грошей, а той, кому їх вистачає. І якщо ваш партнер до початку спільного життя не обіцяв взяти на себе всі ваші витрати або виконувати всю роботу по дому — не варто від нього цього чекати.
Джерело: ukr.media